Autor stránek

Autor stránek

Zde může být text o autorovi

Stránky tělesné, duševní a citové harmonie

Jaká témata máte v oblibě?

Celostní péče (11 | 65%)
Rozhledy (2 | 12%)
Recepty (4 | 23%)

1. Projevy bolesti

Znáte to. Záda bolí, jsou ztuhlá jak v oblasti beder tak i pasu. Můžeme se dozvědět od odborných lékařů, že máme poruchu páteře a nebo je postiženo svalstvo. Příčina může být v onemocnění artritidou, svalovými křečemi, naraženinami v důsledku úrazů, konečně i se může zjistit, že máme kostěnné ostruhy nebo vyhřezlé ploténky. To všechno může být příčinou. A jestli jste ještě u lékaře nebyli, tak ho laskavě navštivtě. Jen ten může určit přesnou diagnosu. A ještě můžete vyloučit všechny skryté nemoci, které tento stav způsobují.

2. Co můžete udělat sami pro sebe

Čínská medicína, tak, jak ji praktikují lékaři v Číně, kromě odborného posouzení příčin obtíží, má ještě v rukávě jedno eso. Doporučení, jak se člověk může sám léčit.
V případě bolesti se doporučuje, aby člověk odpočíval a na bolestivou či zanícenou oblast si dával na 15 až 20 minut led v plastovém obalu nebo mražený hrášek zabalený do kusu látky. To se opakuje asi 4x denně. Akutní bolest trvá jen pár dní.
Potom, až silná bolest ustoupí, přikládejte podušku s vlhkým ručníkem na dobu 20 minut třikrát až čtyřikrát denně. Můžete použít třikrát teplý obklad a jednou ledový, v případě potřeby tento cyklus opakujte.
Spěte na lůžku s teplou matrací a používejte pohodlný polštář, abyste udržovali krk a páteř v přirozené poloze. Pokud ležíte na boku, vsuňte si polštář mezi kolena.

3. Cvičte při chronických bolestech

Při chronických bolestech cvičte:
Choďte po dobu 10 minut po esovité dráze: 2 nebo 4 kroky napravo a 3 nebo 4 kroky nalevo.
Dobrých 5 minut pochodujte po kolébavém rytmu tučňáka. Chodila mějte asi 5 centimetrů od sebe, palce vytočené směrem ven, jemně potřásejte tělem, uvolněte kolena a pomalým tempem se suňte dopředu. Ústa mějte otevřená a tiše pronášejte: "ááách". Nezvedejte chodidla nad zem víc jak 3 centimetry.
Položte se na záda na tvrdou podložku. Pokrčte kolena a rukama je přitáhněte k hrudi. Pomalu se 1 až 2 minuty houpejte dopředu, dozadu, abyste protáhli páteř a zádové svaly.

4. Chraňte záda!

Udržujte záda v teple a pokud máte slabé bederní svalstvo, pak noste bederní pás.
Noste pohodlnou obuv. No nejvíce pohybujte prsty u nohou, především druhý,- Doma choďte naboso, ve vaně důkladně masírujte prsty na nohou a noste trepky. Nezvedejte těžké věci, aniž byste si před tím procvičili záda.
Pokud sedíte u práce, nařiďťe si židli na správnou výšku a také stolní desku. Každých 30 minut změňte pozici. Pod stůl si dejte menší podložku, abyste měli kolena výš než pánev. Tak se vyvíjí na sedací nerv menší tlak a páteř se tolik neprohýbá.

5. Léčebné prostředky, tzv. lidové

Kartáčování chodidel

Po teplé koupeli si jemným kartáčkem po dobu deseti minut třete chodila, nohy a záda. Kartáč funguje jako svazek akupunkturních jehliček, stimuluje meridiány a podporuje cirkulaci čchi a krevního oběhu,

Jak máme správně kartáčovat chodila?

chodila kartáčujeme zespodu a ze stran, od paty směrem k prstům. nejvíce pozornosti věnujte středu chodila pod bříškem zhruba ve třetině vzdálenost od špičky k patě. Před kartáčováním natřete nohy ochranným krémem.

Kartáčujte záda shora dolů
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
(c) Maura and Eleonora, 2010
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one